maanantai 25. marraskuuta 2013

Missä olen hyvä?

Tämä ei ole  mikään retorinen kysymys, vaan coachini kysymys minulle, johon minun pitää itse vastata perjantaihin mennessä, mutta myös pyytää muutaman muun valitsemani ihmisen mielipide.

Taidan pyytää ne mielipiteet  1.vaimolta, 2. pojalta, 3. nykyiseltä alaiselta, 4. entiseltä alaiselta, 5. nykyiseltä työkaverilta, 6. entiseltä työkaverilta.

Ensin pitää kuitenkin kertoa oma näkemys

Missä olen omasta mielestäni oikeasti hyvä?

  1. Olen hyvä toimimaan muutoksessa ja paineen alla. Osaan niissä tilanteissa olla rauhallinen ja keskittyä siihen, mikä on tärkeintä ja jättää vähemmän tärkeämmät joko myöhemmäksi tai kokonaan tekemättä. 
  2. Olen hyvä puhumaan ja innostaan muita.
  3. Olen hyvä ideoimaan ja katsomaan asioita uudesta kulmasta. Voiko tämän tehdä paremmin, nopeammin tai fiksummin? Kannattaako tätä ylipäätään tehdä vai pitäisikö tehdä jotain muuta?
  4. Olen hyvä monipuolisuudessa eli osaan montaa asiaa jonkin verran.
  5. Olen hyvä oppimaan.
  6. Olen hyvä ottamaan toiset ihmiset sellaisina kuin he ovat.
Vaikeaa tässä oli olla kirjoittamatta 'mutta', 'jos' -tyyppisiä ehtoja asioille. Tekisi heti mieli kirjoittaa se missä en ole hyvä. Mutta sitä ei (vielä?) pyydetty.

Tähän perään ajattelen kirjoitella niitä asioita, joissa muiden mielesstä olen hyvä, toki kertomatta mitä kukakin kirjoittaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti